sobota, 12 marca 2011

Motyl cytrynek

 Motyl cytrynek, zdjęcie z Wikipedii.

(...)Wtem spostrzegli pierwszego motyla. Każdemu przecież wiadomo, że jeżeli pierwszy motyl, którego się zobaczy na wiosnę, jest żółty, to lato będzie wesołe. Jeśli jest biały, to będzie to tylko spokojne lato. (O czarnych i brązowych motylach najlepiej nawet nie wspominać, gdyż jest to zbyt smutne).(...)
"W Dolinie Muminków", Tove Jansson

Takiego właśnie motyla widzieliśmy dzisiaj w New Forest! Żółtego jak cytrynka :-) Wiem, że to głupie do bólu, ale zawsze do tej pory wróżba z motylem mi się sprawdzała i - niestety - ostatnie kilka lat było niezbyt wesołych, szczególnie to sprzed dwóch lat, gdy po ujrzeniu wiosną brązowego motyla w lecie szykowałam się do operacji. Pff... Teraz będzie super!

5 komentarzy:

  1. :)
    A ja jeszcze w tym roku nie widziałam motyla. Mam nadzieję, że będzie żółty. Lub złoty.

    OdpowiedzUsuń
  2. A może niebieski? Co oznacza niebieski motyl? Niebieskie mieniaki widziałam na Ukrainie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niebieskie to lato spokojne i sympatyczne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. JEST!
    Widziałam dzisiaj pierwszego motyla. I to też był cytrynek. Zazwyczaj pierwszego widziałam bielinka. Więc może lato w tym roku będzie bardziej emocjonujące i przyjemne niż kilka ostatnich?

    OdpowiedzUsuń
  5. Motyle?! jakie motyle?! U mnie śnieg pada;/

    OdpowiedzUsuń